
Songs: Elephant and Bear
Students can sing along while they listen to the tune of the Japanese children’s songs. The hiragana is given on the screen of the webpage. The bear song can be echoed by the students in many places, making it easy to learn.
Elephant Song ぞうさん
Link: https://youtu.be/ipEw85ecNOA
Japanese (Handout for students )
ぞうさんぞうさん(Zoo-san zoo-san)
おはなが ながいのね (Ohana ga nagainone)
そうよかあさんも ながいのよ (Soo yo kaasan mo nagainoyo)
ぞうさんぞうさん (Zoo-san zoo-san)
だあれがすきなの (Daare ga sukinano)
あのねかあさんがすきなのよ(Anone kaasan ga sukinanoyo)
English Translation

Little elephant, little elephant,
You have a long long nose.
Yes sir, my mother has a long nose, too.
Little elephant, little elephant,
Who do you like best in the world?
Well, I like my mother best in the world.
Bear Song もりのくまさん
Link: https://youtu.be/dwatp0BlvLM
Japanese (Handout for students )
あるひ もりのなか くまさんに であった
(Aru hi mori no naka kuma-san ni deatta)
はなさくもりのみち くまさんに であった
(Hana saku mori no michi kuma-san ni deatta)
くまさんの いうことにゃ おじょうさん おにげなさい
(Kuma-san no iu koto nya ojōsan o nige nasai)
スタコラ サッササノサ スタコラ サッササノサ
(Sutakora sassasanosa sutakora sassasanosa)
ところが くまさんが あとから ついてくる
(Tokoroga kuma-san ga ato kara tsuite kuru)
トコトコ トコトコと トコトコ トコトコと (Tokotoko tokotoko to tokotoko tokotoko to)
おじょうさん おまちなさい ちょっと おとしもの (Ojōsan omachi nasai chotto otoshimono)
しろいかいがらの ちいさな イヤリング (Shiroi kaigara no chīsana iyaringu)
あら くまさん ありがとう おれいに うたいましょう (Ara kuma-san arigatō orei ni utaimashou)
ラララ ララララ ラララ ララララ (lalala lalalala lalala lalalala)
English Translation
One day, in the forest, I met a little bear
On the road to the blooming forest, I met a little bear
The little bear said “hey lady, don’t run away!”
(shuffle, shuffle) *onomatopoeic sound for escape*
However the little bear came to me
(thunk, thunk) *onomatopoeic sound of footsteps*
Hey lady, wait a moment, you dropped something
Your little earring shaped like a white seashell
Oh little bear, thank you, I’ll sing for you
Lalalala la la la la Lalalala la la la la
Lalalala la la la la Lalalala la la la la
Resource created by Himiko Negishi-Wood and Shingo Usami with support from Cathy Jonak (April 2002).